Blod, svett och tårar…

Har precis lämnat in omslagsillustrationen för Oblivion High vol 1 till förlaget. Nervöst. Tänk om de inte tycker om den??
Det var bråttom (varför är alltid bråttom nuförtiden?), och som vanligt när det är bråttom, börjar någon idiotisk inre röst att föreslå förbättringar (skissen var redan spikad), andra färger (färgerna var redan spikade), eller helst av allt en helt annan stil. Suck…

Så nu går jag och tröstar mig med lite fanart istället; en steampunk-tolkning av chaos och Jin Uzuki (Xenosaga) på Comic Punks

1 kommentar

Filed under Kolik, Oblivion High

One response to “Blod, svett och tårar…

  1. Så här nästan ett halvår senare kan jag avslöja, att som tur var, är de snälla och förstående hos Kolik Förlag -> jag jorde en ny omslagsillustration som jag är jättenöjd med. Ja, hela omslaget är sanslöst fint, tack vare Fabian och David. Som vi säger på finska ”omakehu ei haise”.
    (jag låter bli att översätta, resultatet blir så mycket roligare med Google eller Bing…)

Kommentera

