Den onda brorsan… eller Näckens familjekrönika, del 1

När jag rotade efter gamla skissbilder hittade jag denna studie i blyerts, gjort för en digimålning. Den föreställer Bäckahästen (på finska kallar vi honom Wetesori), Näckens onda storebror.
Joc skrev för länge sen i början av projektet en helsida om de bägge bröderna, som visserligen liknar varandra mycket till utseendet, men skiljer sig i personlighet… medan Nix är en skön men tanklös förförare, föredrar Bäckahästen aggression, maktspel och förnedring.

Bäckahästen

5 kommentarer

Filed under nordisk mytologi, Oblivion High

5 responses to “Den onda brorsan… eller Näckens familjekrönika, del 1

  1. Sinsect

    Hallå! Om inte Rival Schools / Project Justice får plats bland taggarna förutspår jag en elakartad visit från Sleeping Fish Nagare!

    • Hahaha, men du tänker på fel snubbe nu; förebilden till Bäckahästen är ju den _unge_ Axl Rose ;D
      P.S. Damn, jag blev väldigt sugen på att gräva fram Dreamcast och Project Justice nu…

      • Sinsect

        Tänkte mer på Oblivion High i allmänhet. Bäckahästen är en nyhet för mig.

        Apropå Nagare så verkar hans trick ha anammats i verkligheten:

      • OMG!! Jag som har svårt för karl’n som det är… 😛 (Nagare, alltså)

        Oh, I WISH vi skulle kunna ha lika mycket slagsmål i OH som i Rival Schools. Plus en Kyosuke x Batsu. Fniss, fniss.

  2. … och jag trodde såklart att du syftade på Hyo när du såg Bäckahästen. Hybrisen ligger ju iaf på samma nivå. Vilket ifs kan även sägas om Axl Rose…

Kommentera

