Debutanter och andra panelhönor…

 

Jag har sagt det tidigare och säger igen: jag tycker det är jobbigt när det finns fler än tre personer i samma rum. Jag anklagar mitt finska arv, att det är genetiskt omöjligt för en finländare att trivas i sociala sammanhang och småprata med främmande människor. Men eftersom Ms Mandus bättre (och mer socialt anpassade) hälft är bortrest har jag lovat att alldeles själv delta i en debutpanel för serier i Stadsbiblioteket, dock med bäste Fabian Göransson från Kolik förlag i publiken som moralisk stöd ^_^

Efter panelen finns det möjlighet för signering, och då brukar folk som läst Oblivion High komma fram och berätta vad de tyckte. Det är den bästa biten, och vad jag ser framemot!

Så var inte blyga (för ni kan omöjligt vara blygare än jag!) utan kom fram och hälsa!

4 kommentarer

Filed under Ms Mandu

4 responses to “Debutanter och andra panelhönor…

  1. Sandra

    Tack för en jättefin presentation! (Du såg för övrigt ut att trivas alldeles utmärkt både på scenen och i lokalen i övrigt, hoppas det var så!)

    • Tack, vad roligt att du gillade det!
      Det var faktiskt inte alls så traumatiserande som jag trott ^_^
      Att ha flera vänner i publiken hjälpte, liksom faktumet att båda intervjuarna var rara, och tillställningen rätt informell.

      • Sandra

        Ja, det var mina fina bibliotekarievänner Patrik och Alice, de gör alltid ett bra jobb på ett entusiastiskt och opretentiöst sätt. Och så blev man sugen på att läsa allt. 🙂

  2. Verkligen! Tecken på bra intervjuare är just att få den intervjuade att slappna av.
    Och skönt att det finns bibliotek, det skulle bli så dyrt att köpa alla de underbara böcker man vill läsa ❤

Kommentera

